Ordinarie öppettider

Mån-Tors 8–17 Fre 8–14

E-post

info@vkkc.se

Telefontid, Mån-Tors 8–16.30 Fre 8–13

021-12 03 90

Behandling på VKKC

 

Är du remitterad till VKKC blir du alltid kontaktad av oss per post eller telefon och du får då samtidigt information om vad ditt första besök kommer att kosta. Till den skriftliga kallelsen bifogar vi en hälsodeklaration som vi önskar att du fyller i och tar med. Har du annan information av intresse för oss så tag med detta, t. ex. en aktuell medicinlista eller kontaktuppgifter till andra behandlare.

Inför din behandling på VKKC har din specialisttandläkare tillsammans med en sköterska förberett ditt förstabesök genom att gå igenom remissens frågeställning och remitterande tandläkares önskemål. Vid ert första möte går ni först igenom din hälsodeklaration och remiss. Därefter genomförs en undersökning och oftast utförs en röntgenundersökning. En terapiplan upprättas tillsammans med dig och du får ett KOSTNADSFÖRSLAG. Därefter kan vi påbörja din behandling.

De flesta av våra patienter känner i stora drag till vilken behandling de är remitterade till kliniken för. Det finns också bra och uppdaterad information om våra behandlingsmetoder på internet.

Vi rekommenderar dig därför i första hand att besöka samlingsplatsen 1177 Vårdguiden. På 1177 Vårdguiden samverkar alla Sveriges landsting och regioner. Genom att klicka på deras logga kommer du direkt att länkas vidare till hemsidan där du kan få ytterligare upplysningar.

Du kan också finna information genom att klicka på fliken SAMARBETSPARTNERS högst upp till höger på vår förstasida.

Om det kvarstår frågor är du naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss direkt på kliniken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

 

house

Ordinarie öppettider

Mån-Tors 8–17 Fre 8–14

info@vkkc.se

phone

Telefontid, Mån-Tors 8–16.30 Fre 8–13

021-12 03 90